Готова е "Матрица на компетенциите за учители и медиатори, работещи с ромски деца и младежи" по проект PAL LAB

Щастливи сме да споделим първият ни готов продукт, създаден в рамките на проект “Педагогически подходи за повишаване на квалификацията на учители, медиатори и експерти, работещи с ромски деца и младежи – равни възможности и намаляване на преждевременното напускане на училище“ (PAL LAB), споразумение N. 2022-1-RO01-KA220-SCH-000086373  финансиран по програма Еразъм плюс с участието на партньори от Румъния, Гърция, Турция и Белгия. Фондация „Образователно сътрудничество е българският партньор в проекта.

Като част от Работен пакет N. 2 разработихме “Матрица на компетенциите за учители, медиатори и възпитатели, които работят с ромски деца”. Тя може да послужи за няколко важни цели.

В контекста на проекта PAL LAB обаче основната
причина се крие в развитието на уменията и компетенциите на учителите с цел борба и премахване на преждевременното напускане на училище от страна на ромските ученици, като по този начин се повишава техният напредък и бъдещата им професионална адаптация.

Разработването на компетентностна матрица за учители, медиатори и възпитатели, работещи с ромски деца, е от съществено значение за насърчаване на културната компетентност, приобщаването и ефективните образователни резултати в различни образователни среди.

Компетентностната матрица е резултат от всички дейности, разработени по Работен пакет 2 на проекта и включва следните действия:

  • Дейност 2.1: Преглед на състоянието на системите за училищно образование в страните партньори
  • Дейност 2.2: Интервюта с учители и медиатори
  • Дейност 2.3: Създаване на обобщаващ доклад
  • Дейност 2.4: Начални срещи

Структура на компетентностната рамка

Компетентностната рамка, създадена за учители, работещи с ромски деца, представлява структуриран набор от насоки и стандарти, които очертават знанията, уменията, нагласите и поведението, необходими за ефективно преподаване и ангажиране с ромски ученици. Тази рамка е предназначена да помогне на учителите да разберат специфичните нужди,
произход и опит на ромските деца и да им предостави инструментите, необходими за подпомагане на тяхното академично, социално и емоционално развитие, за да се
предотврати възможността за преждевременно напускане на училище.

Цялостната “Матрица на компетенциите за учители, медиатори и възпитатели, които работят с ромски деца” може да бъде прочетена на български и на английски в секция “Ресурси” на сайта ни.

За бърз достъп:

Нека останем свързани

Оставете ни Ваш контакт за по-улеснено бъдещо сътрудничество

Фондация “Образователно сътрудничество” (ФОС)​

гр. София, ул. “Добруджа” 1, ет.3​

a.portarska@ecf.bg