
Проекти
Актуални проекти
Teach2Learn - Tools for teaching independent learners
Споразумение номер 2022-1-AT01-KA220-SCH-000088183, финансиран по програма Еразъм плюс.
PalLab
"Pedagogical approaches for upskilling of teachers, mediators and experts working with Romani children and youth – Equal Opportunities and reducing early school leaving", споразумение N. 2022-1-RO01-KA220-SCH-000086373 финансиран по програма Еразъм+.
Пътна карта за адаптиране на професионалното образование към нуждите на пазара на труда в о. Плевен
Договор № BG05SFOP001-2.025-0082-С01 по програма „Добро управление“, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд, в партньорство с Община Плевен.
Учители в действие
Проект „Учители в действие“, договор № BG05M2OP001-3.017-0006 по ОП НОИР.
Осъществени проекти
Проект Learn and Play е насочен към преодоляване на езиковата бариера на учениците в начален курс, за които българския език не е майчин.
Проектът INN2DIVERSITY се фокусира върху подготовка на учителите за многообразието в клас и намаляване на прилагането на мерки/политики като наказания и временно отстраняване от училище.
Проектът “UP TO SPEED” е разработен с цел да се обърне внимание, да се разпознаят, подпомогнат и наблюдават езиковите предизвикателства и трудности, пред които са изправени децата от семейства, в които се използва език, различен от този на училището. Той предлага иновативен метод на преподаване за това как да се подпомагат учениците от тези семейства чрез игровизация на езиковото обучение, за да им се осигури по-голям успех в училище.
Учебната програма на Up To Speed представлява базата от педагогически знания и компетенции, необходими на целевите потребители (т.е. учителите и помощен персонал в училищата), за да научат как да усвояват езика чрез игри за целевите бенефициенти – учениците от началното училище, чиито
родният им език е различен от този в училище.
Проектът има за цел да подчертае ролята на кохезионната политика на ЕС за устойчиво развитие на всички български региони и да повиши обществената информираност за дългосрочното въздействие на проектите, финансирани от Структурните фондове на ЕС.
Проектът ни съдейства за създаване на връзка между институциите и младите хора, мотивира ги и им помогна да потърсят обучение или работа.
Обучаваме на коучинг умения 45 от страхотните родители на СУ “Сава Доброплодни” гр. Шумен по проект “Заедно живеем, учим, успяваме”.
Проектът приобщи към образователния процес 40 необхванати деца от малцинствени етнически групи на 3-4 годишна възраст и подготови за постъпване в училище 50 деца от малцинствени етнически групи на възраст от 5 до 6 години.
Проектът има за цел създаване на позитивен образ на София като европейска столица и поощряване на диалога граждани-местни управници, както и позиционирането й като Европейска столица по време на председателството на Съвета на ЕС през 2018г.
Екипът на проекта създаде методология за обучение в коучинг умения на кариерни консултанти и уеб базирана платформа Ориентиране@ за професионално ориентиране на млади хора от 17 до19 години с методите на коучинга под мотото „Разкрий своя потенциал преди да избереш професия”.
Фондация “Образователно сътрудничество” реализира проект: „Моето училище – работилница по толерантност” в партньорство с ОУ „А. Страшимиров” с. Светлен, община Попово, ОУ „Св. Климент Охридски” гр. Попово и ОУ „Н. Й. Вапцаров” гр. Попово. Това е вторият проект, разработен съвместно с Община Попово и училища от района.
Проектът „Заедно можем повече” изгради пилотен модел за интеграция и задържане в училище на социално слаби деца от малцинствата, които, вследствие на различия от етнически и социален характер, както и на липса на комуникативни и социални умения, са изолирани от училищната среда и заплашени от отпадане от училище.
Проектът цели повишаване на общественото доверие в съдебната система и популяризиране достъпа до съда сред младите хора от малките населени места в България.
Участници бяха над 90 училищни директори на изтъкнати училища от 27 страни, повечето от които досега не бяха посещавали България. Целта на семинара беше както да фокусира вниманието върху важни въпроси, свързани със средното образование по целия свят, така и да въвлече училищните директори в процеса на сътрудничество и дискусии, които да доведат до подобряване на националните, регионални и глобални връзки.
Проектът е финансиран в рамките на програма МАТРА КАП на Посолството Кралство Холандия в България.
Проектът цели изграждане на ефективен модел за интеграция и задържане в училище на социално слаби деца от малцинствата, които вследствие на различия от етнически и социален характер, както и на липса на комуникативни и социални умения са изолирани от училищната среда и маргинализирани.
По време на подготвителната работа екипите, определени да работат по проекта, следиха местната и национална преса, телевизия и радио в своята страна с цел да отбележат добри и лоши примери за това, как се отразяват проблемите на малцинствата в съответната страна.
Темата на срещата бе “МОЕТО СЕМЕЙСТВО – МОЕТО СЕЛИЩЕ”. Целта на срещата бе участниците да се опознаят взаимно, да разкажат един на друг истории, легенди и обичаи, характерни за техните населени места, да дискутират теми, които са засегнали в своите писмени работи, да планират бъдещи съвместни дейности.
В конкурса участваха ученици – представители на етническите малцинства в България на възраст от 14 до 19 години – арменци, евреи, роми, турци. Цел на конкурса беше дасе даде възможност на участниците да представят културните особености на етническите общности в България, тяхното съвместно съжителство в рамките на една общност с акцент върху взаимното зачитане на различията им.
Награждавани проекти
